Tesla: Γιατί η μετοχή της έφτασε στο ρεκόρ των 780 δολαρίων.

 

Του Sergei Klebnikov

Η μετοχή της Tesla συνεχίζει την εντυπωσιακή ανοδική της πορεία φτάνοντας τη Δευτέρα στο νέο επίπεδο-ρεκόρ των περίπου 800 δολαρίων ανά μετοχή, χάρη στα αποτελέσματα δ' τριμήνου της εταιρείας που ξεπέρασαν τις προσδοκίες και μια σειρά προβλέψεων από αναλυτές της Wall Street για περαιτέρω άνοδο της μετοχής.

-Η μετοχή της Tesla διατήρησε το πρόσφατο momentum και ενισχύθηκε κατά σχεδόν 20% σε νέο ιστορικό υψηλό επίπεδο τη Δευτέρα -κερδίζοντας πάνω από 100 δολάρια και ολοκληρώνοντας τις συναλλαγές στα 780 δολ. ανά μετοχή.

-Η άνοδος της Δευτέρας ακολούθησε την αύξηση της τιμής στόχου για τη μετοχή της Tesla από την Argus Research, στα 808 δολάρια από 556 δολάρια προηγουμένως. Είναι μία από τις υψηλότερες τιμές-στόχο στην Wall Street, με τους αναλυτές να επικαλούνται τα ισχυρά αποτελέσματα δ' τριμήνου τις εταιρείας και τις ολοένα και αυξανόμενες πωλήσεις οχημάτων.

-Επιπλέον ώθηση δόθηκε από την ARK Investment Management που πρόσφατα αναβάθμισε το μοντέλο αποτίμησης που χρησιμοποιεί ούτως ώστε αυτό να αντικατοπτρίζει το τεράστιο περιθώριο ανόδου της Tesla: η εταιρεία πιστεύει ότι η μετοχή θα μπορούσε να αξίζει 7.000 δολάρια ανά μετοχή -και έως 15.000 δολάρια στην καλύτερη περίπτωση- έως το 2024.

-Η Tesla ξεπέρασε εύκολα τις προβλέψεις την περασμένη εβδομάδα, ανακοινώνοντας κέρδη για δεύτερο διαδοχικό τρίμηνο και δίνοντας στους επενδυτές την υπόσχεση ότι θα παραμείνει κερδοφόρος στο μέλλον.

-Η Tesla, η οποία εντυπωσίασε την Wall Street με τις διογκούμενες πωλήσεις και με ένα εργοστάσιο στην Κίνα που ξεκίνησε να λειτουργεί ταχύτερα από ό,τι αναμενόταν, δεσμεύτηκε να αυξήσει τις παγκόσμιες πωλήσεις οχημάτων κατά περισσότερο από ένα τρίτο το 2020 -για να "ξεπεράσει με άνεση" το μισό εκατομμύριο οχήματα, από 367.000 πέρυσι.

-Η μετοχή της Tesla κινείται σταθερά ανοδικά τους τελευταίους μήνες, καθώς η εταιρεία επιχειρεί να μεταμορφώσει τον εαυτό της από μία κατασκευάστρια οχημάτων πολυτελείας σε μια παραγωγό ηλεκτροκίνητων οχημάτων μαζικής παραγωγής. Η μετοχή έχει εκτοξευτεί κατά σχεδόν 170% μόνο τους τελευταίους έξι μήνες, υπεραποδίδοντας σημαντικά έναντι των βασικών χρηματιστηριακών δεικτών.

Αξιοσημείωτη αναφορά: "Παρά τις καθυστερήσεις του παρελθόντος στην παραγωγή, τις ελλείψεις σε ανταλλακτικά, το αυξημένο εργατικό κόστος και άλλες δυσκολίες, αναμένουμε ότι η Tesla θα επωφεληθεί από την κυρίαρχη θέση της στη βιομηχανία ηλεκτροκίνητων οχημάτων και θα βελτιώσει την απόδοσή της το 2020 και μετά", έγραψε η Argus Research στο σημείωμά της τη Δευτέρα.

Mεγάλα νούμερα: Οι επενδυτές που πόνταραν κόντρα στη μετοχή της Tesla έχουν υποστεί τεράστια ζημιά από τις αρχές του έτους -συμπεριλαμβανομένης της απώλειας 2,5 δισ. δολαρίων μόνο τη Δευτέρα. Η Tesla έχει περισσότερους short sellers από οποιαδήποτε άλλη αμερικανική μετοχή -το 18% των υπό διαπραγμάτευση μετοχών της έχουν σορταριστεί, σύμφωνα με στοιχεία της S3 Partners. Οι short sellers συνήθως δανείζονται μετοχές από μια τράπεζα και στη συνέχεια τις πουλάνε με την ελπίδα ότι η μετοχή θα πέσει και εκείνοι θα επωφεληθούν από τη διαφορά. Αλλά στην περίπτωση της Tesla, η τιμή της μετοχής κινείται σταθερά ανοδικά το 2020, αναγκάζοντας τους short sellers να υποστούν ζημιές όταν επαναγοράζουν τις μετοχές σε υψηλότερη τιμή. Εάν μάλιστα υπάρχουν πάρα πολλοί short sellers που αγοράζουν τη μετοχή ταυτόχρονα, όπως στην περίπτωση της Tesla, αυτό μπορεί να δημιουργήσει στην πραγματικότητα υψηλότερη ζήτηση και να οδηγήσει την τιμή ακόμη υψηλότερα, μια διαδικασία γνωστή ως "short squeeze". Συμπεριλαμβανομένων των 2,5 δισ. δολαρίων που έχασαν οι short sellers της Tesla τη Δευτέρα, οι επενδυτές που έχουν ποντάρει ενάντια στην εταιρεία έχουν χάσει συνολικά 8,3 δισ. δολάρια μέχρι στιγμής φέτος, σύμφωνα με την S3.

O CEO Elon Musk είναι ο μεγαλύτερος μέτοχος της Tesla και η άνοδος της Δευτέρας ώθησε την περιουσία του στα 39,3 δισ. δολάρια, εκτιμά το Forbes.

Background: Η Tesla αντιμετώπιζε δυσκολίες στο πρώτο εξάμηνο του 2019, εν μέσω αμφιβολιών για την καταναλωτική ζήτηση και για το εάν η εταιρεία μπορεί να επιτύχει κερδοφορία. Η μετοχή, ωστόσο, ανέκαμψε στο δεύτερο μισό του έτους, σπάζοντας το ένα ρεκόρ μετά το άλλο. Η εταιρεία εμφάνισε κέρδη και το τρίτο και το τέταρτο τρίμηνο του έτους. Νωρίτερα φέτος, η Tesla έγινε η πρώτη αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία που ξεπέρασε τα 100 δισ. δολάρια σε κεφαλαιοποίηση. Αυτή τώρα έχει αυξηθεί στα 140,5 δισ. δολάρια -σχεδόν διπλάσια σε σχέση με το αθροιστικό μέγεθος των ανταγωνιστριών General Motors ($48 δισ.) και Ford ($36 δισ.). Μόνο η Toyota έχει αυτή τη στιγμή μεγαλύτερη κεφαλαιοποίηση.

Τι πρέπει να προσέχουμε: Το εάν η εξάπλωση του κοροναϊού θα επηρεάσει δυσμενώς την αλυσίδα προμηθειών και την παραγωγική ικανότητα της Tesla. Με την εταιρεία να έχει χτίσει μόλις ένα εργοστάσιο γίγας στην Σαγκάη -το πρώτο στην Κίνα- ο οικονομικός διευθυντής προειδοποίηση ότι ο κοροναϊός θα μπορούσε να επιδράσει αρνητικά στα αποτελέσματα α' τριμήνου του 2020.

Πηγή: capital.gr / Forbes.